Super Formula és FRJ szezonnyitó

Számos médium WEC szezon beharangozója kezdődött úgy, hogy "ha unod az F1-et és a dominanciát nézd ezt". Aztán Porsche 1-2-3 lett, de a bezzegindycarban is mindig Ganassi nyer. Akinek PTSD-je van a Red Bull Honda F1 dominanciától, annak a Super Formula sem a legjobb gyógymód, hiszen a csapat bajnoki címvédő az ex Forma1-es Mugen Honda, akiknek a főszponzora a Red Bull. 🙂 Úgyhogy hagyjuk a bullshitet, kiemelkedő csapatok és versenyzők mindenhol vannak! A Super Formula egy szoros és jó bajnokság, mesterséges-antisport baromságok nélkül, mint pl. BOP, fordított rajtrács, sprint, indokolatlan SC, vagy zárt kapus, bajnokságon kívüli futam. A hivatalos appon/web felületen minden igényt kielégítő módon lehet követni a versenyeket, adatokkal, belső kamerákkal stb.. Az autók színesek és szépek. 🏎️

🕒Magyar idő szerint szombat reggel volt az időmérő. 
A hideg aszfalt miatt a kvali minden szakaszában sokan csak a legvégén tudtak épkézláb időt futni, Juju erről lecsúszott így a decemberi tesztekhez képest is jóval nagyobb a lemaradása. Még lesz egy edzés ahol muszáj javulnia. Más léptékben, de az tavalyi F2-eseknek is akadtak nehézségeik, a bajnok Pourchaire a 16. helyről fog indulni. Nem csak az SF bajnoknak küszködik az F2-ben, hanem fordítva is, ami számomra azt bizonyítja, hogy mindkét bajnokság nagyon erős. 
A Q2-ben Szakagucsi megszerezte első pole-ját, mellé Ota kvalifikált az első sorba. 
Az élen végző Inging csapat nagy átalakuláson ment át a holtszezonban, új mérnököt is igazoltak, Shintaro Watanabe-t, akinek szintén ez volt az első pole-ja.
Az első fordulón és idén számos másik versenyen is a Formula Regional Japan lesz a betétfutam, ami az F1-SF  közös rendezvény érdekében tett előzetes gesztus az FIA felé. Az FRJ eddig 10 autó alatt vegetált, futamonként más-más, részben master versenyzőkkel, vagyis semmi értelme nem volt azon kívül, hogy keresztbe tegyenek az idén megújuló SuperFormula Lightsnak. Az FRJ-ben Dome F111/3 kasztnival és 270 lóerős Autotecnica motrral mennek, az SFL-ben pedig jön az új Dallara 324 autó és a 280 lóerős Tom's-Toyota motor. 
🏁Az első két FRJ versenyt Okuzumi és Sauter nyerték.

A japán utánpótlás legnagyobb békjója, hogy a szigetországban csak jogosítvánnyal lehet autóversenyezni, amit csak 18 év felett van mód megszerezni. Ez alól csak nagyon körülményes külön engedéllyel lehet kibújni, ezért aki megteheti és komolyan gondolja az külföldre megy. A többi fiatalnak marad a gokart és a versenyző iskolák.