Super Formula Teszt Összefoglaló

Dedcember 6-8 tartották a Super Formula előszezoni és újonc tesztjét Szuzukában, ahol minden napra két edzés jutott. Az ingyenes padock belépés lehetőségét sokan kihasználták, nagy számú közönség látogatott ki. A 2024-től alkalmazott Öhlins lengéscsillapítókat most próbálták ki először.
Mindhárom napon csak Ivasza, Noda és az SF Lights bajnok Kimura mentek, a 3. napra már csak újoncok maradtak. Minden session-ön más végzett az élen, nagyok voltak az időkülönbségek, a csapatok eltérő taktikával teszteltek. Pourchaire legjobb helye egy 4. volt, Ivasza az első edzésen az 5., az újonc napon pedig az élen végzett.

Dzsudzsu óvatosan, bő 4 másodperc hátránnyal kezdett, de gyorsan fejlődött, a 2-4. edzéseken 7-8 tizedeket faragott, ami végül +2,2 másodperc hátrányt jelentett Kobajasihoz képest, aki a három nap leggyorsabb köridejét érte el. Ez a többi újonchoz képest gyengébb, de vállalható, hiba nélküli teljesítmény, a mezőny messze legfiatalabbjától (17). A TGM csapat is úgy fogalmazott, hogy ez még nem elég, de látják a fejlődés lehetőségét.

Év elején az EFO-t szintén 2mp hátrányban kezdte, amit Ő, a csapat és a BOP ledolgoztak és végül nyernie is sikerült, de a Super Formula jelenleg talán a világ 2. számú formaautós bajnoksága, egészen más kávéház. Itt órási figyelem összpontosul rá, a szag'értők szerint "aki nem nyeri meg elsőre az F2/SF-et az szar". Szerintem előbb egy S5000/Indy NXT szezon lenne az ideális lépcsőfok neki sőt, azzal se lenne elkésve ha az idei autóját hazahozva, a Super Formula Lights-ban menne BOP nélkül. sft2.jpg