Miért nem kell csodálkozni Antonelli F2-es szerződésén?

Az F2 teszt után már kicsit halkabbak ezek a hangok, de még mindig sokan nem értik.
Csak az utóbbi években divat minden feledik lépcsőfokon éveket eltölteni. Verstappen, Button, Sato és sokan mások a jelenleg GB3/FRegional/EFO/EC3-nak hívott, régi Formula 3 géposztályból léptek fel egyből az F1-be. A jelenlegi F3VB és az FR autók, kizárólag a motorokban térnek el.

Az F3VB nagyon nem ideális lépcsőfok, sokkal inkább egy karriertemető. Egyrészt fordított rajtrácsos roncsderbi, másrészt a mezőny harmadának jut csak épkézláb állapotú motor, a többi mind évek óta nyúzott, felújított F2-es amiről lerúgták a turbót, stb... A Mecachrome elismerten teljesítményközelítés miatt csavarta le 420-ról 380-ra a lóerőt a GP3-F3VB névváltáskor. Nem véletlen az erős csapatdominancia, a sok átigazolás és az, hogy az F3-ból F2-be való fellépéseknél kevésbé lehet megfigyelni, az eredményesség figyelembevételét. 
Andrea Kimi Antonelli 2023-ban nem csak a FRECA-t, hanem az FRME-t is megnyerte újocként, ahol az idei F3VB mezőny jelentős része is indult, köztük az addig utánpótlás szupersztárokként kezelt Miní és Beganovich is.  (Szerintem hamarosan ők is fel fognak kerülni.)

Amúgy mi van a Scuderia Ferrarival? Miközben éppen az idei egyetlen győzelmüket elérő versenyzőjük elüldözésén szorgoskodnak, feltűnt kettő, több évtizedes viszonylatban is kiemelkedő olasz versenyző, de egyiküket sem sikerült leigazolni. Miní az Alpine-nál van. Kimi pedig lehet, hogy pár év múlva olaszként, az utolsó ferraris világbajnok nevét viselve fogja egy Mercedesben porig alázni a maranellói gárdát és az aranyifjút. XD 
Frissítés: Új vezetője lesz az Ferrari Akadémiának.
kimi.jpg