Visszatér a korábbi géposztály Makaóba

Az FIA bejelentette, hogy Formula Regional Világkupa néven kerül megrendezésre a 71. Makaói Nagydíj. 
2019-ben és 2023-ban az F3 névkavarás nyomán az F3VK is a 380 lóerős F3VB-s autókkal ment, ami több szempontból sem vált be. 2024-től azonban ismét 250-300 lóerős autókat fognak alkalmazni, ami miatt nevet kell váltani. Kiemelik, hogy a VK célja idéntől ismét az lesz, hogy a világ különböző helyein versenyző, legjobb junior pilóták összemérhessék az erejüket. Ez tavaly kevésbé teljesült, részben random sikertelen pilóták lepték el a mezőnyt, azonban ez nem csak a motorerő változásnak volt köszönhető, hanem az eredményhez kötött nevezési feltétételek eltörlésének is. A klasszikus géposztályhoz való visszatérés jót fog tenni a versenyzés szórakoztató faktorának is, lévén szűk utcai pályáról van szó. A géposztályokkal kapcsolatos kommunikáció ezúttal picit átláthatóbb, egy másik cikkben utalnak rá, hogy az FR lényegében ugyanaz amit pár éve még F3-nak hívtak. 
Az FR gen1 eredeti neve F3R. Az F3VB-s kaszni ugyanezen szabályrendszer szerint épült, de erősebb GP3-as motor került bele. Jövő évtől a FR gen2-vel már nem csak név és motor, hanem kaszni specifikáció szempontjából is külön fog válni a két szabályrendszer. 
A Makaói Nagydíj Szervezőbizottsága és az FIA, a későbbiekben fog pontos tájékoztatást adni arról, hogy mely versenyzők és pontosan milyen autóval versenyezhetnek majd. A legnagyobb kérdés, hogy visszatér-e az a szigorú rendszer, ami alapján csak a bajnokságok aktuális 1-5 helyezettjei nevezhetnek, illetve, hogy már idén bemutatkozik-e az FR gen2.