A Hungaroring felújításának félidei tapasztalatai

Elkészült a Hungaroring felújításának első üteme. A leglényegesebb elemeit, az alagutakat még nem lehetett használni. Az évente egyszer használt egyik bazár szurkolói zóna kibővítéséhez elvégzett csilliárdos földmunka és támfal építés legalább annyira megérte, mint a már azóta visszabontott Duna Aréna vagy az atlétikai stadion. 
A paddock kiszélesítést már ezen a rendezvényen is kihasználták, vagyis akár évi kétszer is lesz használva, méghozzá olyan formában, hogy a csapatvezetők közelebb parkolhattak a személyautóikkal. Néhány évvel ezelőtt még a FRECA sátrai is elfértek az akkor még szűkebb paddock-ban, de idén már a gokart pályára száműzték őket, mivel a az 1-es kanyaron belüli teret is nagyrészt személyautó parkolónak használták. A GB3 pedig a legeldugottabb helyre került, így a végtelen közpénzből megvalósuló felújítás nem csak a nézőknek, de a szerelőknek is sokkal hosszabb járkálást, illetve furikázást okozott. A szélesítés alatti rész még le volt zárva, nem tudom, hogy a jövőben ez mire lesz használva, mindenesetre pince-paddocknak elég sötét.
_dsf5099.jpgA 2-es kanyarnál lévő feljáró járdája kiváló nézőpont lett: A Gold 3-hoz hasonlóan, hosszú egyenes utáni féktávon van és belátható a kanyar is, viszont sokkal közelebb van. Ha nem tolták volna ennyire túl a paddock szélesítést, egy kicsi, de a pálya legjobb lelátója épülhetett volna meg itt. A pályát kitakaró reklámtáblák eltávolítása természetesen a felújítás többi ütemében sem szerepelnek, viszont a jövőre megépülő új magasabb épület a pálya hátsó részeire történő kilátást fogja elvenni a Supergold felső részéről. _dsf5022.jpgA versenyekről: 
EFO: A 2-es kanyarból remekül meg lehetett figyelni, hogy a tapadást illetően milyen nehézségei vannak Leventének, a megtört autójával, a többiekhez képest.
A FRECA-ban, a népszerű, FRME bajnok, finn pilóta Tuukka Taponen uralta a hétvégét. A másik téli bajnok Bilinski közúti autóbaleset miatt hiányzott. 
A GB3-ban Xie és Sharp nyerték a rendes, Rogeon pedig a fordított rajtrácsos versenyeket. Xie, Taponenhez hasonlóan télen volt eredményesebb, de a hétvégén mindketten fejlődést mutattak. 
_dsf5069.jpgJövőre valószínűleg az EFO színeiben már nem csodálhatjuk, meg az ép Dallara F320-asok hihetetlen kanyarsebességét. Éppen ezért remélem, hogy 25-ben is eljön a GB3, mert az új Tatuus MSV GB3-025, az MSV-022-nél 35%-al nagyobb leszorító erőt ígér, azonos légellenállás mellett. Csak a megnövekedett ár miatt nehogy ők is a szintén 'FRECA-nál drágább autós' EFO sorsára jussanak! 
_dsf5121.jpg