Amikor visszaüt a mindenhol is versenyzés

Martinius Stenshorne és Nikola Tsolov 4-4 büntetőpontot kaptak, mert a promóter előzetes írásbeli engedélye nélkül vettek részt másik bajnokságban. Ezen felül felfüggesztették őket és autóikat azon 1-1 FIA F3VB fordulóra (Silverstone, Spa) amelyik pályákon másik bajnokságban szerepeltek. 

sportszabályzat hivatkozott 10.4-es fejezete furán van megfogalmazva: Leegyszerűsítve úgy kezdődik, hogy "az F3 versenyzői sehol nem ülhetnek olyan együléses autóba aminek súly-lóerő aránya 2kg/le-nél alacsonyabb, kivéve az elmúlt 7 év F1-es autóit". Ebbe sem a GB3 sem az EC3 autói nem tartoznak bele. A szabályzat úgy folytatódik, hogy "a félreértések elkerülése végett... (d) Más bajnokságban való részvételt a promóternek írásban kell engedélyezni." A katyvasz miatt lehetne jogorvoslattal próbálkozni, de mivel a Mecachrome3 eredményei, khmm... nem az egyetemes motorsport legfontosabb mutatói, nem érdemes vesződni. Az eltiltásból feltételezhető, hogy a pályaspecifikus előnyszerzést sérelmezték, de a steward-ok ezzel kapcsolatban nem hivatkoztak semmilyen szabályra.

Érdekesség, hogy a nem hivatkozott 10.1 és 10.2 pontok tartalmazzák, hogy "nem lehet F3 autóba ülni hivatalos FIA F3 session-ön kívül." Az EC3 Tatuus T-318 kasznija gyakorlatilag ugyanúgy FIA F3 homológ, mint a FIAF3VB-s Dallara F3 2019, de csak gyakorlatilag, ugyanis változott a kommunikáció. Idénre az összes regionális bajnokság technikai szabályzatában és a homologizációs szabályzatban is átnevezték az 'F3 2019'-en kívüli kasznikat "Formula Regional homológra", a 3-as számot mindenhonnan törölték, a Wikipédián még visszamenőleg is, de specifikáció amúgy nem változott! Ha ez lenne a büntetés alapja, akkor másokat is el kellene marasztalni. Vicces, hogy a saját narratívájukkal szemben, pont ezekkel a büntetésekkel ismerik el, a többi F3 bajnokság F3 mivoltát. Annak kifejezetten örülnék, ha azt szeretnék visszafogni, hogy a gyerekek 3-4 bajnokságban is versenyezzenek egyszerre, de szerintem itt az FIA rendszeren kívüli versenyzés volt a probléma.

A FRECA-ban nincs "2kg/le szabály", aminek köszönhetően 2023-ban Antonelli nyugodtan készülhetett a kategória válltásra GP2-es autóval, a Boss GP-s hétvégék kifejezetten erre fenntartott "vendég teszt" idősávjaiban és privát teszteken. 

A hétvégén a Red Bull Ringen folytatódik az EC3 és a CEZ F4.