Bemutatták a 2025-ös GB3 és GB4 autók koncepcióit

A Tatuus MSV GB3-025-es megőrzi a klasszikus rakéta-porszívós légbeömlőt, de minden másban jelentősen megújul. 
Miután a Forma1 bejelentette, hogy 2026-tól búcsúzik a DRS (az aktív aero hasonló, de a célja más lesz), ezért a GB3 új autója DRS-t fog bevezetni, "hogy jobban hasonlítson a Forma 1-re". 🤷🏻‍♂️ "Biztonsági szempontból követni fogja a legutóbbi F3R szabványokat." (A közleményben szereplő régi F3R megnevezés azt sejteti, hogy nem a gen2-t.) Szélesebbek lesznek a gumik és 280 lóerősre fogják tuningolni a Mountune motorokat. Az új kasztni nagyobb szerkezeti merevséget és 35%-al nagyobb leszorító erőt ígér, azonos légellenállás mellett, amihez a "CFD optimalizált" felnik és az "F1 inspirált" hűtőnyílások is hozzájárulnak. Az üres tömeg 560kg lesz, ami 15-tel kevesebb, a szintén jövőre érkező FR gen2 minimumánál. Javulni fog az ergonómia és a méretre szabhatóság is, 150-200 cm magas versenyzők számára is kényelmes lesz. 
Jonathan Palmer, a bajnokságot szervező MSV vezérigazgatója elmondta, hogy a GB3 célja a géposztály legjobbjának lenni a biztonság, a teljesítmény és az egyenlőség tekintetében is. Utóbbival valószínűleg a Dallarákkal kapcsolatos idei panaszokra és a Mecachromera utalhatott. (A Super Formula Lights első fordulóját le kellett fújni, mert több vadiúj Dallara 324-es is magától megrepedt, illetve az F2-ben sem valószínű, hogy a Prema felejtett el autót beállítani, sokkal életszerűbb, hogy selejt jutott nekik a legendásan nagy teljesítmény-szórást mutató motorból, vagy a szintén új 'Dallara F2 2024' kasztniból.) 
A GB3 10 csapatnak kíván 3-3 autót értékesíteni, a jelenlegi csapatokat előnyben részesítve. 
A legnagyobb változás az árban lesz! A mostani MSV-022 lényegében egy továbbfejlesztett F4-es, aminek köszönhetően költséghatékonynak számít. Az MSV GB3-025 viszont 120.000 font lesz motor nélkül. Összehasonlításképpen; az FIA, az FR gen2 kasztni árát 100.000 euróban maximalizálja. 
Ezzel az a baj, hogy az EFO és az SFL is ezt a "drágább, de gyorsabb és biztonságosabb" stratégiát választotta, aminek a végeredménye az EFO a kihalása és az SFL kiemelt státuszának elvesztése lett. 
Amúgy szerintem jól néz ki, de iszonyat hosszúnak tűnik. Remélem megmarad a komoly mezőny! 

A következő GB3 verseny jövő hétvégén lesz a Hungaroringen. 

Frissítés:
Bejelentették a Tatuus MSV GB4-025-t is, ami a mostani GB3-as autók újrahasznosításával és lebutításával fog készülni. Közleményükben a GB4 bajnokságot az F4 alá pozícionálják, pedig a súly-lóerő arány hasonló. 
🤦🏻‍♂️Úgy tűnik az nem csak az Indycar alkalmaz idióta marketingeseket.