Louis Sharp 17 évesen, első nekifutásra megnyerte a GB3-at. A mögötte végző brit John Bennettnek és a lengyel Tymek Kucharczyknek nem ez volt az első szezonjuk. A teljes képhez azonban hozzátartozik, hogy Sharpnak, új-zélandi révén meg van az az előnye, hogy otthon már 13 évesen is versenyautóba ülhetett. 2020 júniusa óta ez volt a 7. bajnokság amiben elindult. Az FIA sorozatokban 15, Nagy Britanniában 16, Japánban 18 év az alsó korhatár, elvileg. Szóval az olyan szag'értői bulshiteléstől, hogy "URSTN ki hány éves, meg ki az újonc" nem feltétlenül kell hanyatt esni! Az idény utolsó versenyét, az idei USF Pro 2000 (Indy3) bajnoka Nikita Johnson nyerte, a tavalyi bajnok, idén F3VB-s, itt már összetettben nem értékelt, öregdiákként versenyző Callum Voisin előtt.
Ezzel a versennyel véget ért a GB3, "F4-ből tuningolt, olcsó" korszaka. Jövőre érkeznek a méregdrága új autók. Remélem a bajnokság nem fog az EFO-hoz hasonlóan ebbe belerokkanni, mert a GB3 normális (nem FIA) szabályai és a pályák füves bukóterei mindig kulturált, de izgalmas versenyzést hoztak!
Rafael Camara később kezdte, azonban 3 sűrű év alatt, szintén 7 bajnokságot teljesítve, 19 évesen, egy teljes fordulóval a bajnokság vége előtt bebiztosította a FRECA bajnoki címét. A hétvégén duplázó James Wharton megelőzte összetettben, a balesetbe keveredő Tuukka Taponent, így az utolsó két verseny fog dönteni a második helyről.
Remélhetőleg a Világkupán majd összecsaphatnak!
A 71. Makaó GP sportszabályzata szerint a verseny meghívásos lesz, a jó helyezést elért FR pilóták priorizálásával. Ennek ellent mond, hogy a csapat nevezési határidő július 24. volt, ahol a versenyzők nevét is le kellett adni. Tehát biztosan nem tér vissza a korábbi, eredmények tekintetében szigorú, de az FIA-konkurens sorozatok bajnokaira nyitott nevezési feltételrendszer. Azért az ad némi reményt a régi "szuperdöntő" rang felelevenítésére, hogy eddig csak a csapatok névsorát ismertették, a versenyzőkét nem és a szervező engedélyével van lehetőség a cserére. Nem szeretném idén is azt látni amit tavaly, hogy más géposztályok tökutolsó helyezettjeivel töltik fel a rajtrácsot! Mindenesetre az FIA dominancia harca továbbra is magas hőfokon ég.