Nem tud fellépni a GB3 domináns bajnoka és a Világkupán sem lehet ott
A szerb-ausztrál Alex Ninovics bejelentette, hogy jövőre továbbra is a Rodinnal, de csak a FREC-ben folytatja és a 72. Makaói nagydíjon sem lehet az ő, sem a csapata nevét olvasni a nevezési listán.
1983-tól kezdve a Makaó GP, F3 világkupává vált, hogy eldöntsék ki a legény a gáton a sok regionális F3 bajnokság legjobbjai közül. Az első ilyet egy brazil fiatal tehetség, Ayrton Senna da Silva nyerte.
Botrány, hogy a géposztály egyik (szerintem a) legerősebb bajnokságának győztese nem lesz ott. Az is felháborító, hogy a jónéhány sikertelen pilótát tartalmazó 2026-os FIAF3VB és F2 mezőnyébe sem fért be. Az már Alex naivitása, hogy abban bízik, hogy egy FREC szezon után változni fog a megítélése. Szerintem előbb-utóbb úgyis el kell majd engednie az FIA vonalat és a Rodint is. Az Indy NXT-vel jobban járhatott volna. Meglátjuk!
Aki biztos, hogy sokat veszített ezzel, az a GB3.
A hétvégén a FREC is befejeződött. A mindehol és mindenkinél többet versenyző Freddie Slater nyerte az utolsó két futamot és a bajnokságot is. A GB3-as versenyein ötször végzett Alex előtt, beleszámolva ellenfele kieséseit is négyszer pedig mögötte.
Tesztelték a Tatuus T326-ost, illetve bejelentették, hogy a FREC jövőre erre a típusra vált.
Mindamellett, hogy az FRgen2 egy lebutított még költségoptimalizáltabb szabvány, szerintem ez a típus elég béndzsán néz ki, a Ligier JS F326 vagányabb.
Aki versenyautót szeretne, annak most jóárasítva lesz a piac, mivel ismét több bajnokság kukázza a régi autóit. A Hoosier Formula Cup nem fogja felszívni az összes FRECA-s autót és a nyílt bajnokságokban se lesz kelendő, se ez, se az EC3-ban használt B változat, hiszen jóval lassabbak bármelyik Dallaránál. Esélyes, hogy létrejön egy új bajnokság, lehet az AU3 vásárolja fel majd valamelyik kifutó típust.
Az borítékolható, hogy a "haladó szellemiségű, szakértő" sajtóban egy újabb óriási fikacunami fog elindulni az amatőr formaautózással szemben. Lesz "bezzeg GT"-zés, meg TC istenítés, hiszen jelentősen meg fog csappani a kereslet a hirdetőik által forgalmazott utóbbiakra. 



Egy londoni születésű felvidéki-japán, Kean Nakamura-Berta az Olasz F4 elsősége mellé az E4 vezetést is bebiztosította a hétvégén Mugelloban.

